Açıklamalı Türkçe Reklamcılık Terimleri Sözlüğü

Reklamcılık Terimleri Sözlüğünde 236 Açıklamalı Reklamcılık Terimi Listelendi.

Geribildirim :İletişim sürecinde kişinin etkiye tepkisidir.

Gerileme dönemi : Reklam sektöründe tanıtımı yapılan ürünün yaşam evresi içinde satışının ve kârlılığının düşmeye başl... devamını oku

Gizli müşteri : Marka sahibi tarafından müşteri memnuniyetini, satış standartlarını ve hizmet anlayışını denetlemek ... devamını oku

Hizmet perakendecisi :Ürünün ulaştığı en son müşterilere hizmet satan perakendeci işletme.

Jenerik ürün :Genel ürün olarak isimlendirilen ürünler.

Kategori - Yaşam döngüsü :Bir ürün kategorisinin zaman içindeki satış seyrinin değişmesidir.

Kiraz toplama : Satışın yapıldığı yere gelerek sadece çok büyük indirim ile satılan ürünü satın alan müşteriler.... devamını oku

Kooperatif reklâm : Bir tedarikçinin ürünlerinin promosyonunun bedelinin tamamının veya bir kısmının kendisi tarafından ... devamını oku

Kooperatif satın alım : Aynı satıcıdan toplu olarak çok miktarda yapılan alımlar için bir grup perakendecinin ortaklaşa çalı... devamını oku

Kota : Uluslararası ticarette ithaline ya da ihracına izin verilen ürünün miktar veya değer olarak sınırlan... devamını oku

Müşteri hizmeti : Malın ve ya hizmetin satılmasından sonra da devam eden müşteri memnuniyetini arzulayan bir dizi pera... devamını oku

Müşteri hizmetleri bölümü : Müşterinin ürün ve ya aldığı hizmet ile ilgili her türlü başvurularını ve şikâyetlerini değerlendire... devamını oku

Net fatura fiyatı :Bütün indirimler yapıldıktan sonra ki fatura tutarı toplamı.

Tanıtım ajansı : Ürün ya da hizmetinin tanıtılmasını isteyen firmalar adına tanıtım kampanyalarını planlayan ve hazır... devamını oku

Satış promosyonları : Belirlenen zamanlarda mağazanın müşteriler tarafından ziyaret edilmesinin sağlanması ve/veya alışver... devamını oku

Satış süreci : Potansiyel müşterinin satın alma kararı vermesini sağlamak için satış elemanının uyguladığı bir dizi... devamını oku

Stratejik ortaklık : Her iki tarafın da kâr elde etmek amacıyla anlamlı ve büyük yatırımlar yaptıkları uzun süreli berabe... devamını oku

Stratejik pazarlama :Belirli stratejileri kullanarak devam ettirilen pazarlama çalışmaları.

Survey : Yüz yüze görüşme, telefon, posta veya bunlardan birkaçı ile anket formu doldurularak yapılan bir bil... devamını oku

Sürdürülebilir rekabetçi üstünlük : Bir firmanın rakiplerine oranla sahip olduğu ve uzun bir müddet koruyabileceği açık olarak belli üst... devamını oku

Tam rekabet :Pazarda pek çok satıcının birbirine benzer ürünlerle birbirleriyle rekabet etmesi.

Tele pazarlama : Bir ürün veya hizmetin müşterilere telefon açılarak, anlatılarak ve sipariş isteyerek satılması.... devamını oku

Toptancı : Üretilen malların fazla miktarlarda satın alınarak depolanmasını ve nakliyesini gerçekleştiren daha ... devamını oku

Uluslar arası pazarlama : Ürünlerini uluslar arası pazarlarda satmayı amaçlayan ve değişik ülkelerdeki pazarlama farklılıkları... devamını oku

Ürün reklâmı :Reklâm verenin hedef kitleyi etkilemek için yaptığı reklâm.

Alacak hesapları :Taksitlendirmek suretiyle satılan mallardan gelmesi beklenen paranın miktarı.

Başa baş noktası analizi : Değişik seviyelerdeki satış kârını belirlemek için gelirlerle harcamalar arasındaki ilişkiyi değerle... devamını oku

Doğrudan pazarlama : 1- Herhangi bir aracının olmadığı dağıtım kanalı. 2- Doğrudan satış, doğrudan postalama, telefond... devamını oku

Diğer Reklamcılık Terimleri

İlk Sayfa ... 2 3 [4]5 6 ... Son Sayfa

Sözlüğü Paylaş: tweet facebook

Reklamcılık Terimleri Sözlüğünde 236 Terim Kayıtlı.