Değer :Bilinen yararların fiyata oranı.
Açıklamalı Türkçe Reklamcılık Terimleri Sözlüğü
Reklamcılık Terimleri Sözlüğünde 237 Açıklamalı Reklamcılık Terimi Listelendi.
Özellikli ürünler :Bir müşterinin özel çaba harcayarak aradığı ve satın almak istediği ürünlerdir.
Tele pazarlama : Bir ürün veya hizmetin müşterilere telefon açılarak, anlatılarak ve sipariş isteyerek satılması.... devamını oku
Reklam : Belirlenen hedef kitleye ürün veya hizmet hakkında bilgi vermek ve bu ürün veya hizmetin satın alınm... devamını oku
Yaşam tarzı :İnsanların yaşamak için kendilerine has olarak yaptıkları davranışların tümü.
Halkla İlişkiler : Firmanın marka, logo ve ürün yada hizmet bilinirliliğini sağlayarak halkın taleplerini anlayıp, şirk... devamını oku
Marka genişletme :Var olan marka ismini piyasaya yeni çıkan bir ürün için kullanmak.
Mevsimlik mal :Talep edilmeleri yıl içinde dönem dönem dalgalanmalar gösteren mallar.
Y kuşağı : 1977-1998 yılları arasında doğmuş ve bir kuşak olarak ortak davranışlar ve yaşam beklentileri sergil... devamını oku
Acente :Üreten ile tüketeni bir araya getiren aracı kişi ve ya kuruluş.
Birleşme : İki firmanın tek bir firma olması şeklidir ki genellikle büyük olan firmanın küçük olan firmayı satı... devamını oku
Marka bağımlılığı :Müşterinin devamlı olarak bir üründe aynı markayı satın almayı sürdürme isteği.
Moda :Özgün olarak uzun süreli eğilim gösterilen ticari mal kategorisidir.
Niş pazarlama : Pazarlama stratejilerini yeni, el değmemiş ve karlı bir pazar bölümünü ele geçirmek için sistemli ol... devamını oku
Tatmin : Bir mağazanın sattığı ürün veya verdiği hizmet ile ilgili olarak müşteri memnuniyetinin ne derece ka... devamını oku
Tedarikçi :Bir perakendecinin müşterilerine sattığı malları temin ettiği üretici veya toptancı firma.
Esnek talep : Fiyatların çok az aşağı çekilmesi ile talepte artış sağlanmasına sebep olan ve bu şekilde gelirlerin... devamını oku
Giriş aşaması : Reklam sektöründe tanıtımı yapılan ürünün yaşam evresi içerisinde satışların artış hızının yavaş ve ... devamını oku
Giriş engeli :Yeni firmaların perakende pazarına girmelerini zorlaştıran koşullar.
Kooperatif reklâm : Bir tedarikçinin ürünlerinin promosyonunun bedelinin tamamının veya bir kısmının kendisi tarafından ... devamını oku
Net satışlar : İade ürünlerin maliyetlerinin ödenmesinden sonra satıcının elinde kalan satıştan kazanılan kazançlar... devamını oku
Oligopol : Pazarın büyük bir kısmının az sayıda büyük firma tarafından kontrol edildiği rekabetçi pazar yapısı... devamını oku
Ödeme hesapları : Stokta bulundurulan mallar karşılığında hammadde sağlayan işletmelere borçlu olunan paranın miktarı.... devamını oku
Özel markalama : Üretici firmanın değil de toptancı veya perakendeci firmanın adı ile satılmak için üretilen ürünlerd... devamını oku
Franchising : Firmaların kendi belirledikleri pazarlama planına uygun olarak kendi markalarıyla satış yapması için... devamını oku
Kapsam : Hedef pazarda yer alan ve belirlenen kanaldan verilen reklâmın ulaşabileceği potansiyel müşterilerin... devamını oku
Kurumsal reklâm : Bir işletmenin kurum olarak imajını ve felsefesini tanıtan, akıllarda yer etmesini sağlayan reklâm.... devamını oku
Merchandising : Perakende işletmede hangi ürünlerin ya da ürün hatlarının bulundurulacağına ilişkin kararların tamam... devamını oku