Açıklamalı Türkçe Reklamcılık Terimleri Sözlüğü

Reklamcılık Terimleri Sözlüğünde 237 Açıklamalı Reklamcılık Terimi Listelendi.

Değer :Bilinen yararların fiyata oranı.

Özellikli ürünler :Bir müşterinin özel çaba harcayarak aradığı ve satın almak istediği ürünlerdir.

Tele pazarlama : Bir ürün veya hizmetin müşterilere telefon açılarak, anlatılarak ve sipariş isteyerek satılması.... devamını oku

Reklam : Belirlenen hedef kitleye ürün veya hizmet hakkında bilgi vermek ve bu ürün veya hizmetin satın alınm... devamını oku

Yaşam tarzı :İnsanların yaşamak için kendilerine has olarak yaptıkları davranışların tümü.

Halkla İlişkiler : Firmanın marka, logo ve ürün yada hizmet bilinirliliğini sağlayarak halkın taleplerini anlayıp, şirk... devamını oku

Marka genişletme :Var olan marka ismini piyasaya yeni çıkan bir ürün için kullanmak.

Mevsimlik mal :Talep edilmeleri yıl içinde dönem dönem dalgalanmalar gösteren mallar.

Y kuşağı : 1977-1998 yılları arasında doğmuş ve bir kuşak olarak ortak davranışlar ve yaşam beklentileri sergil... devamını oku

Acente :Üreten ile tüketeni bir araya getiren aracı kişi ve ya kuruluş.

Birleşme : İki firmanın tek bir firma olması şeklidir ki genellikle büyük olan firmanın küçük olan firmayı satı... devamını oku

Marka bağımlılığı :Müşterinin devamlı olarak bir üründe aynı markayı satın almayı sürdürme isteği.

Moda :Özgün olarak uzun süreli eğilim gösterilen ticari mal kategorisidir.

Niş pazarlama : Pazarlama stratejilerini yeni, el değmemiş ve karlı bir pazar bölümünü ele geçirmek için sistemli ol... devamını oku

Tatmin : Bir mağazanın sattığı ürün veya verdiği hizmet ile ilgili olarak müşteri memnuniyetinin ne derece ka... devamını oku

Tedarikçi :Bir perakendecinin müşterilerine sattığı malları temin ettiği üretici veya toptancı firma.

Esnek talep : Fiyatların çok az aşağı çekilmesi ile talepte artış sağlanmasına sebep olan ve bu şekilde gelirlerin... devamını oku

Giriş aşaması : Reklam sektöründe tanıtımı yapılan ürünün yaşam evresi içerisinde satışların artış hızının yavaş ve ... devamını oku

Giriş engeli :Yeni firmaların perakende pazarına girmelerini zorlaştıran koşullar.

Kooperatif reklâm : Bir tedarikçinin ürünlerinin promosyonunun bedelinin tamamının veya bir kısmının kendisi tarafından ... devamını oku

Net satışlar : İade ürünlerin maliyetlerinin ödenmesinden sonra satıcının elinde kalan satıştan kazanılan kazançlar... devamını oku

Oligopol : Pazarın büyük bir kısmının az sayıda büyük firma tarafından kontrol edildiği rekabetçi pazar yapısı... devamını oku

Ödeme hesapları : Stokta bulundurulan mallar karşılığında hammadde sağlayan işletmelere borçlu olunan paranın miktarı.... devamını oku

Özel markalama : Üretici firmanın değil de toptancı veya perakendeci firmanın adı ile satılmak için üretilen ürünlerd... devamını oku

Franchising : Firmaların kendi belirledikleri pazarlama planına uygun olarak kendi markalarıyla satış yapması için... devamını oku

Kapsam : Hedef pazarda yer alan ve belirlenen kanaldan verilen reklâmın ulaşabileceği potansiyel müşterilerin... devamını oku

Kurumsal reklâm : Bir işletmenin kurum olarak imajını ve felsefesini tanıtan, akıllarda yer etmesini sağlayan reklâm.... devamını oku

Merchandising : Perakende işletmede hangi ürünlerin ya da ürün hatlarının bulundurulacağına ilişkin kararların tamam... devamını oku

Diğer Reklamcılık Terimleri

1 [2]3 4 5 ... Son Sayfa

Sözlüğü Paylaş: tweetfacebook

Reklamcılık Terimleri Sözlüğünde 237 Terim Kayıtlı.