Kültür : Bir toplumun üyelerinin Tarihi, toplumsal gelişme süreci içinde yaratılan bütün manevi inanç ve değe... devamını oku
Açıklamalı Türkçe Reklamcılık Terimleri Sözlüğü
Reklamcılık Terimleri Sözlüğünde 237 Açıklamalı Reklamcılık Terimi Listelendi.
Sunum : Müşteri arzularının tespitinden sonra satış elemanının müşteriyi ürün hakkında bilgilendirmesi ve ik... devamını oku
Alacak hesapları :Taksitlendirmek suretiyle satılan mallardan gelmesi beklenen paranın miktarı.
Bölgesel pazarlama : Belirli bir bölgede bulunan hedef kitlenin özel zevklerine, ihtiyaçlarına ve ilgi alanlarına yönelik... devamını oku
Damping :Bir ürünün bedelinin altında fiyatlandırma uygulaması.
Marka Yöneticisi : Firmanın mal ya da hizmet politikasında en basit anlamda pazarlama fonksiyonlarını planlar, geliştir... devamını oku
Birleşme : İki firmanın tek bir firma olması şeklidir ki genellikle büyük olan firmanın küçük olan firmayı satı... devamını oku
Cari aktifler :Nakit veya normalde bir yıl içinde nakde dönüştürülebilecek maddi varlıklar.
Fikir Liderleri : Bir konu üzerinde sahip olduğu bilgi ve uzmanlık ile çevresindekilere fikirleri, tutumları, tercihle... devamını oku
Giriş engeli :Yeni firmaların perakende pazarına girmelerini zorlaştıran koşullar.
Kapsam : Hedef pazarda yer alan ve belirlenen kanaldan verilen reklâmın ulaşabileceği potansiyel müşterilerin... devamını oku
Kâr : Bir işletmenin ürettiği veya sattığı ürün ya da hizmet için yaptığı masrafların elde ettiği gelirler... devamını oku
Kategori katili : Sadece tek bir kategoride yer alan ürün çeşitlerinin tamamını ucuz fiyatla bir arada satan perakende... devamını oku
Kitle pazarlama : Bir temel ürünü, müşteri kategorileri ve ihtiyaçları ayırımı gözetmeksizin büyük miktarlarda pazara ... devamını oku
Komisyon : Aracı olunan alışverişten yada başkası adına yapılan satıştan satışların belirli bir yüzdesi gibi sa... devamını oku
Konsinye mallar : Perakendecinin nihai satışı gerçekleştirene kadar ödemesini yapmadığı, satamadığı takdirde tedarikçi... devamını oku
Konserve sunuş : Potansiyel müşterilerin tamamına üzerinde değişiklik yapılmadan söylenen standart satış mesajı.... devamını oku
Kota : Uluslararası ticarette ithaline ya da ihracına izin verilen ürünün miktar veya değer olarak sınırlan... devamını oku
Müşteri hizmeti : Malın ve ya hizmetin satılmasından sonra da devam eden müşteri memnuniyetini arzulayan bir dizi pera... devamını oku
Ödeme hesapları : Stokta bulundurulan mallar karşılığında hammadde sağlayan işletmelere borçlu olunan paranın miktarı.... devamını oku
Referans grup : İnsanların inançlarını, duygularını ve davranışlarını kıyaslamak için temel aldığı bir veya daha faz... devamını oku
Tanıtım Bütçesi :Kampanyanın tamamlanabilmesi için gerekli olan kaynakların tümü.
Sosyal sınıf : Gelir düzeyleri, refah, beceri ve güçleri ile birbirlerine denk olan insanların oluşturduğu grup.... devamını oku
Tatmin : Bir mağazanın sattığı ürün veya verdiği hizmet ile ilgili olarak müşteri memnuniyetinin ne derece ka... devamını oku
Tüketim ürünleri :Nihai tüketiciye satılan mallar ve hizmetler.
Ürün hatları : Aynı Pazar ortamında, aynı hedef kitleye hitap eden, benzer ihtiyaçları karşılayan, birlikte kullanı... devamını oku
Ürün :Satışı yapılan ve müşterinin satın aldığı malların, hizmetlerin veya fikirlerin tamamı.
Upselling : Bir satıcının, müşteriyi daha pahalı olanı satın alması için ikna ettiği bir satış tekniğidir.... devamını oku