Açıklamalı Türkçe Reklamcılık Terimleri Sözlüğü

Reklamcılık Terimleri Sözlüğünde 237 Açıklamalı Reklamcılık Terimi Listelendi.

Kooperatif reklâm : Bir tedarikçinin ürünlerinin promosyonunun bedelinin tamamının veya bir kısmının kendisi tarafından ... devamını oku

Marka genişletme :Var olan marka ismini piyasaya yeni çıkan bir ürün için kullanmak.

Satın alma gücü :Potansiyel bir müşterinin bir malı satın almak için sahip olduğu mali güç.

Alacak hesapları :Taksitlendirmek suretiyle satılan mallardan gelmesi beklenen paranın miktarı.

Atmosferik :Mağaza içinde dekor olarak kullanılan dikkat çekici yerleşim, ışıklandırma gibi etkenler.

Başa baş rekabet : Sektör içindeki rakip bir firmanın en tepedekine meydan okuduğu, onun yerini almayı hedeflediği stra... devamını oku

Cari borçlar :Bir yıldan daha az bir zaman içinde ödenmesi beklenen borçlar.

Doğrudan satış : Satış temsilcisi ile müşterinin yüz yüze, karşılıklı görüşmeleri esnasında ürün veya hizmetin tanıtı... devamını oku

Fiyat sabitleme : Bir dağıtım kanalının üyeleri arasında bir ürün ve ya hizmet için satış fiyatını ortak olarak gizli,... devamını oku

Kurumsal reklâm : Bir işletmenin kurum olarak imajını ve felsefesini tanıtan, akıllarda yer etmesini sağlayan reklâm.... devamını oku

Marka bağımlılığı :Müşterinin devamlı olarak bir üründe aynı markayı satın almayı sürdürme isteği.

Moda :Özgün olarak uzun süreli eğilim gösterilen ticari mal kategorisidir.

Müşteri bağlılığı :Müşterinin tercihini sürekli olarak aynı mağazadan yana kullanması.

Müşteri iadeleri : Müşterilerin hasarlı, kusurlu olması veya uygun olmaması nedeniyle geri getirdikleri malların miktar... devamını oku

Oligopol : Pazarın büyük bir kısmının az sayıda büyük firma tarafından kontrol edildiği rekabetçi pazar yapısı... devamını oku

Outlet mağaza : Üretici firmanın ve ya büyük mağazalar zincirine sahip bir markanın ürün bedelinin altında fiyatlarl... devamını oku

Satış planı :Satış amaçlarının ve stratejilerinin biçimsel olarak ifadesidir.

Ürün karması :Bir firmanın pazara sunduğu ürün hatlarının sayısıdır.

Ürün hatları : Aynı Pazar ortamında, aynı hedef kitleye hitap eden, benzer ihtiyaçları karşılayan, birlikte kullanı... devamını oku

Büyüme aşaması :Üretilen mal ve ya hizmetin satışların arttığı dönem.

Cari aktifler :Nakit veya normalde bir yıl içinde nakde dönüştürülebilecek maddi varlıklar.

Çekme stratejisi : Potansiyel müşteriler için yapılan ve onları ürünleri talep etmeleri için cesaretlendiren reklâm ve ... devamını oku

Değişken maliyet : Üretilen veya satılan ürünün miktarıyla doğrudan bağlantılı olarak değişen firma harcamalarıdır.... devamını oku

Distribütör : Endüstriyel pazarlarda ticari destekle bir ürünün toptancılığını yapan aracı kişi ve ya kuruluş.... devamını oku

Giriş aşaması : Reklam sektöründe tanıtımı yapılan ürünün yaşam evresi içerisinde satışların artış hızının yavaş ve ... devamını oku

Hedef Pazar :Hedeflenen müşteri grubu.

Merchandising : Perakende işletmede hangi ürünlerin ya da ürün hatlarının bulundurulacağına ilişkin kararların tamam... devamını oku

Reklam : Belirlenen hedef kitleye ürün veya hizmet hakkında bilgi vermek ve bu ürün veya hizmetin satın alınm... devamını oku

Diğer Reklamcılık Terimleri

1 2 [3]4 5 ... Son Sayfa

Sözlüğü Paylaş: tweetfacebook

Reklamcılık Terimleri Sözlüğünde 237 Terim Kayıtlı.