Kooperatif reklâm : Bir tedarikçinin ürünlerinin promosyonunun bedelinin tamamının veya bir kısmının kendisi tarafından ... devamını oku
Açıklamalı Türkçe Reklamcılık Terimleri Sözlüğü
Reklamcılık Terimleri Sözlüğünde 237 Açıklamalı Reklamcılık Terimi Listelendi.
Marka genişletme :Var olan marka ismini piyasaya yeni çıkan bir ürün için kullanmak.
Satın alma gücü :Potansiyel bir müşterinin bir malı satın almak için sahip olduğu mali güç.
Alacak hesapları :Taksitlendirmek suretiyle satılan mallardan gelmesi beklenen paranın miktarı.
Atmosferik :Mağaza içinde dekor olarak kullanılan dikkat çekici yerleşim, ışıklandırma gibi etkenler.
Başa baş rekabet : Sektör içindeki rakip bir firmanın en tepedekine meydan okuduğu, onun yerini almayı hedeflediği stra... devamını oku
Cari borçlar :Bir yıldan daha az bir zaman içinde ödenmesi beklenen borçlar.
Doğrudan satış : Satış temsilcisi ile müşterinin yüz yüze, karşılıklı görüşmeleri esnasında ürün veya hizmetin tanıtı... devamını oku
Fiyat sabitleme : Bir dağıtım kanalının üyeleri arasında bir ürün ve ya hizmet için satış fiyatını ortak olarak gizli,... devamını oku
Kurumsal reklâm : Bir işletmenin kurum olarak imajını ve felsefesini tanıtan, akıllarda yer etmesini sağlayan reklâm.... devamını oku
Marka bağımlılığı :Müşterinin devamlı olarak bir üründe aynı markayı satın almayı sürdürme isteği.
Moda :Özgün olarak uzun süreli eğilim gösterilen ticari mal kategorisidir.
Müşteri bağlılığı :Müşterinin tercihini sürekli olarak aynı mağazadan yana kullanması.
Müşteri iadeleri : Müşterilerin hasarlı, kusurlu olması veya uygun olmaması nedeniyle geri getirdikleri malların miktar... devamını oku
Oligopol : Pazarın büyük bir kısmının az sayıda büyük firma tarafından kontrol edildiği rekabetçi pazar yapısı... devamını oku
Outlet mağaza : Üretici firmanın ve ya büyük mağazalar zincirine sahip bir markanın ürün bedelinin altında fiyatlarl... devamını oku
Satış planı :Satış amaçlarının ve stratejilerinin biçimsel olarak ifadesidir.
Ürün karması :Bir firmanın pazara sunduğu ürün hatlarının sayısıdır.
Ürün hatları : Aynı Pazar ortamında, aynı hedef kitleye hitap eden, benzer ihtiyaçları karşılayan, birlikte kullanı... devamını oku
Büyüme aşaması :Üretilen mal ve ya hizmetin satışların arttığı dönem.
Cari aktifler :Nakit veya normalde bir yıl içinde nakde dönüştürülebilecek maddi varlıklar.
Çekme stratejisi : Potansiyel müşteriler için yapılan ve onları ürünleri talep etmeleri için cesaretlendiren reklâm ve ... devamını oku
Değişken maliyet : Üretilen veya satılan ürünün miktarıyla doğrudan bağlantılı olarak değişen firma harcamalarıdır.... devamını oku
Distribütör : Endüstriyel pazarlarda ticari destekle bir ürünün toptancılığını yapan aracı kişi ve ya kuruluş.... devamını oku
Giriş aşaması : Reklam sektöründe tanıtımı yapılan ürünün yaşam evresi içerisinde satışların artış hızının yavaş ve ... devamını oku
Hedef Pazar :Hedeflenen müşteri grubu.
Merchandising : Perakende işletmede hangi ürünlerin ya da ürün hatlarının bulundurulacağına ilişkin kararların tamam... devamını oku
Reklam : Belirlenen hedef kitleye ürün veya hizmet hakkında bilgi vermek ve bu ürün veya hizmetin satın alınm... devamını oku