Hipermarket : Gıda ve gıda harici her türlü ürünün bir arada bulunduğu düşük fiyatla satış yapılan çok büyük ölçek... devamını oku
Açıklamalı Türkçe Reklamcılık Terimleri Sözlüğü
Reklamcılık Terimleri Sözlüğünde 237 Açıklamalı Reklamcılık Terimi Listelendi.
Kiraz toplama : Satışın yapıldığı yere gelerek sadece çok büyük indirim ile satılan ürünü satın alan müşteriler.... devamını oku
Müşteri hizmetleri bölümü : Müşterinin ürün ve ya aldığı hizmet ile ilgili her türlü başvurularını ve şikâyetlerini değerlendire... devamını oku
Promosyon : Firmaların ürün ve ya hizmet hakkında müşterilerini bilgilendirmek ve satın alma isteği uyandırmak i... devamını oku
Rekabet analizi :Rakip firmaların başarılı olmak için uygulayacakları yöntemleri ve yetenekleri incelemek.
Satın alma koşulları : Satıcıyla müşteri arasında satın alma anlaşmasına eklenebilen indirimler, nakliye maliyetleri vb. ko... devamını oku
Bağlı talep :Bir etkene bağlı olarak değişen talep.
Başa baş rekabet : Sektör içindeki rakip bir firmanın en tepedekine meydan okuduğu, onun yerini almayı hedeflediği stra... devamını oku
Birlikte markalama : Aynı ürünü üreten iki firmanın markalarını bir araya getirerek tek bir ürün markası olarak sunmasıdı... devamını oku
Düşey Çatışma :Bir pazarlama kanalında farklı seviyelerdeki anlaşmazlıklar.
Fabrika outlet :Üreticinin, düşük fiyatla satış yaptığı perakende satış birimi.
Net fatura fiyatı :Bütün indirimler yapıldıktan sonra ki fatura tutarı toplamı.
Outlet merkezi : Sezon dışı ve/veya ihracat fazlası ürünlerin bedelinin altında fiyatlarla satıldığı üretici firmalar... devamını oku
Pazar payı : Bir üretici firmanın ürünlerinin satışının kendisi ile aynı ya da benzer ürünlerin tüm satışına yüzd... devamını oku
Başa baş noktası :Gelirlerin giderlere eşit olduğu satış miktarı.
Çekme stratejisi : Potansiyel müşteriler için yapılan ve onları ürünleri talep etmeleri için cesaretlendiren reklâm ve ... devamını oku
Esnek fiyatlandırma : Alıcıların satış fiyatları üzerinde pazarlık yapmasına imkan sağlayan fiyatlandırma şekli.... devamını oku
Gerileme dönemi : Reklam sektöründe tanıtımı yapılan ürünün yaşam evresi içinde satışının ve kârlılığının düşmeye başl... devamını oku
Kapatma :Potansiyel müşterinin ürünü alma kararını verdiği an. Satışın gerçekleştirilmesi.
Kategori - Yaşam döngüsü :Bir ürün kategorisinin zaman içindeki satış seyrinin değişmesidir.
Kredi : Perakendeci, toptancı, banka, ya da diğer kuruluşlar tarafından müşterinin kullanımına tahsis edilen... devamını oku
Kupon :Daha önceden belirlenmiş ürünlerin fiyatında indirim sağlayan basılı kâğıt.
Maliyete dayalı yöntem :Malın üretim bedeline sabit bir yüzde ekleyerek satış fiyatının belirlenmesi yöntemidir.
Satış maliyeti : Bir firma için bir hesap dönemi içinde satılan malların üretimi veya temini için yapılan toplam harc... devamını oku
Satış süreci : Potansiyel müşterinin satın alma kararı vermesini sağlamak için satış elemanının uyguladığı bir dizi... devamını oku
Soğuk tarama : Potansiyel bir müşterinin telefon rehberi veya diğer kaynaklar aracılığıyla belirlenip telefonla ara... devamını oku
Toplama : Bir dağıtım kanalı tarafından pazarda potansiyel müşterilerin taleplerinin belirlenmesini ve ilgili ... devamını oku
Tüketim ürünleri :Nihai tüketiciye satılan mallar ve hizmetler.