Açıklamalı Türkçe Reklamcılık Terimleri Sözlüğü

Reklamcılık Terimleri Sözlüğünde 237 Açıklamalı Reklamcılık Terimi Listelendi.

Hipermarket : Gıda ve gıda harici her türlü ürünün bir arada bulunduğu düşük fiyatla satış yapılan çok büyük ölçek... devamını oku

Kiraz toplama : Satışın yapıldığı yere gelerek sadece çok büyük indirim ile satılan ürünü satın alan müşteriler.... devamını oku

Müşteri hizmetleri bölümü : Müşterinin ürün ve ya aldığı hizmet ile ilgili her türlü başvurularını ve şikâyetlerini değerlendire... devamını oku

Promosyon : Firmaların ürün ve ya hizmet hakkında müşterilerini bilgilendirmek ve satın alma isteği uyandırmak i... devamını oku

Rekabet analizi :Rakip firmaların başarılı olmak için uygulayacakları yöntemleri ve yetenekleri incelemek.

Satın alma koşulları : Satıcıyla müşteri arasında satın alma anlaşmasına eklenebilen indirimler, nakliye maliyetleri vb. ko... devamını oku

Bağlı talep :Bir etkene bağlı olarak değişen talep.

Başa baş rekabet : Sektör içindeki rakip bir firmanın en tepedekine meydan okuduğu, onun yerini almayı hedeflediği stra... devamını oku

Birlikte markalama : Aynı ürünü üreten iki firmanın markalarını bir araya getirerek tek bir ürün markası olarak sunmasıdı... devamını oku

Düşey Çatışma :Bir pazarlama kanalında farklı seviyelerdeki anlaşmazlıklar.

Fabrika outlet :Üreticinin, düşük fiyatla satış yaptığı perakende satış birimi.

Net fatura fiyatı :Bütün indirimler yapıldıktan sonra ki fatura tutarı toplamı.

Outlet merkezi : Sezon dışı ve/veya ihracat fazlası ürünlerin bedelinin altında fiyatlarla satıldığı üretici firmalar... devamını oku

Pazar payı : Bir üretici firmanın ürünlerinin satışının kendisi ile aynı ya da benzer ürünlerin tüm satışına yüzd... devamını oku

Başa baş noktası :Gelirlerin giderlere eşit olduğu satış miktarı.

Çekme stratejisi : Potansiyel müşteriler için yapılan ve onları ürünleri talep etmeleri için cesaretlendiren reklâm ve ... devamını oku

Esnek fiyatlandırma : Alıcıların satış fiyatları üzerinde pazarlık yapmasına imkan sağlayan fiyatlandırma şekli.... devamını oku

Gerileme dönemi : Reklam sektöründe tanıtımı yapılan ürünün yaşam evresi içinde satışının ve kârlılığının düşmeye başl... devamını oku

Kapatma :Potansiyel müşterinin ürünü alma kararını verdiği an. Satışın gerçekleştirilmesi.

Kategori - Yaşam döngüsü :Bir ürün kategorisinin zaman içindeki satış seyrinin değişmesidir.

Kredi : Perakendeci, toptancı, banka, ya da diğer kuruluşlar tarafından müşterinin kullanımına tahsis edilen... devamını oku

Kupon :Daha önceden belirlenmiş ürünlerin fiyatında indirim sağlayan basılı kâğıt.

Maliyete dayalı yöntem :Malın üretim bedeline sabit bir yüzde ekleyerek satış fiyatının belirlenmesi yöntemidir.

Satış maliyeti : Bir firma için bir hesap dönemi içinde satılan malların üretimi veya temini için yapılan toplam harc... devamını oku

Satış süreci : Potansiyel müşterinin satın alma kararı vermesini sağlamak için satış elemanının uyguladığı bir dizi... devamını oku

Soğuk tarama : Potansiyel bir müşterinin telefon rehberi veya diğer kaynaklar aracılığıyla belirlenip telefonla ara... devamını oku

Toplama : Bir dağıtım kanalı tarafından pazarda potansiyel müşterilerin taleplerinin belirlenmesini ve ilgili ... devamını oku

Tüketim ürünleri :Nihai tüketiciye satılan mallar ve hizmetler.

Diğer Reklamcılık Terimleri

İlk Sayfa ... 3 4 [5]6 7 ... Son Sayfa

Sözlüğü Paylaş: tweetfacebook

Reklamcılık Terimleri Sözlüğünde 237 Terim Kayıtlı.