Açıklamalı Türkçe Reklamcılık Terimleri Sözlüğü

Reklamcılık Terimleri Sözlüğünde 237 Açıklamalı Reklamcılık Terimi Listelendi.

Sunum : Müşteri arzularının tespitinden sonra satış elemanının müşteriyi ürün hakkında bilgilendirmesi ve ik... devamını oku

Kültür : Bir toplumun üyelerinin Tarihi, toplumsal gelişme süreci içinde yaratılan bütün manevi inanç ve değe... devamını oku

Cari aktifler :Nakit veya normalde bir yıl içinde nakde dönüştürülebilecek maddi varlıklar.

Kapsam : Hedef pazarda yer alan ve belirlenen kanaldan verilen reklâmın ulaşabileceği potansiyel müşterilerin... devamını oku

Marka Yöneticisi : Firmanın mal ya da hizmet politikasında en basit anlamda pazarlama fonksiyonlarını planlar, geliştir... devamını oku

Sosyal sınıf : Gelir düzeyleri, refah, beceri ve güçleri ile birbirlerine denk olan insanların oluşturduğu grup.... devamını oku

Ürün :Satışı yapılan ve müşterinin satın aldığı malların, hizmetlerin veya fikirlerin tamamı.

Upselling : Bir satıcının, müşteriyi daha pahalı olanı satın alması için ikna ettiği bir satış tekniğidir.... devamını oku

Bağlı talep :Bir etkene bağlı olarak değişen talep.

Bölgesel pazarlama : Belirli bir bölgede bulunan hedef kitlenin özel zevklerine, ihtiyaçlarına ve ilgi alanlarına yönelik... devamını oku

Fikir Liderleri : Bir konu üzerinde sahip olduğu bilgi ve uzmanlık ile çevresindekilere fikirleri, tutumları, tercihle... devamını oku

Garanti :Bir ürünün belirlenen bir süre beklentilere kesin olarak cevap vereceğine söz verme.

Kâr : Bir işletmenin ürettiği veya sattığı ürün ya da hizmet için yaptığı masrafların elde ettiği gelirler... devamını oku

Kategori katili : Sadece tek bir kategoride yer alan ürün çeşitlerinin tamamını ucuz fiyatla bir arada satan perakende... devamını oku

Kitle pazarlama : Bir temel ürünü, müşteri kategorileri ve ihtiyaçları ayırımı gözetmeksizin büyük miktarlarda pazara ... devamını oku

Komisyon : Aracı olunan alışverişten yada başkası adına yapılan satıştan satışların belirli bir yüzdesi gibi sa... devamını oku

Konsinye mallar : Perakendecinin nihai satışı gerçekleştirene kadar ödemesini yapmadığı, satamadığı takdirde tedarikçi... devamını oku

Müşteri satın alma süreci : Müşterinin mal veya hizmeti satın alırken ihtiyaç hissetmesi, araştırması, alternatifleri değerlendi... devamını oku

Oligopol : Pazarın büyük bir kısmının az sayıda büyük firma tarafından kontrol edildiği rekabetçi pazar yapısı... devamını oku

Ödeme hesapları : Stokta bulundurulan mallar karşılığında hammadde sağlayan işletmelere borçlu olunan paranın miktarı.... devamını oku

Referans grup : İnsanların inançlarını, duygularını ve davranışlarını kıyaslamak için temel aldığı bir veya daha faz... devamını oku

Stratejik ortaklık : Her iki tarafın da kâr elde etmek amacıyla anlamlı ve büyük yatırımlar yaptıkları uzun süreli berabe... devamını oku

Alacak hesapları :Taksitlendirmek suretiyle satılan mallardan gelmesi beklenen paranın miktarı.

Atmosferik :Mağaza içinde dekor olarak kullanılan dikkat çekici yerleşim, ışıklandırma gibi etkenler.

Başa baş noktası :Gelirlerin giderlere eşit olduğu satış miktarı.

Başa baş rekabet : Sektör içindeki rakip bir firmanın en tepedekine meydan okuduğu, onun yerini almayı hedeflediği stra... devamını oku

Büyüme aşaması :Üretilen mal ve ya hizmetin satışların arttığı dönem.

Çapraz satış : Bir bölüm çalışanının potansiyel alıcılara kendi ürünleri dışında diğer bölümlerden de ürünler satma... devamını oku

Diğer Reklamcılık Terimleri

[1]2 3 4 5 ... Son Sayfa

Sözlüğü Paylaş: tweet facebook

Reklamcılık Terimleri Sözlüğünde 237 Terim Kayıtlı.