Açıklamalı Türkçe Reklamcılık Terimleri Sözlüğü

Reklamcılık Terimleri Sözlüğünde 237 Açıklamalı Reklamcılık Terimi Listelendi.

Kültür : Bir toplumun üyelerinin Tarihi, toplumsal gelişme süreci içinde yaratılan bütün manevi inanç ve değe... devamını oku

Kâr : Bir işletmenin ürettiği veya sattığı ürün ya da hizmet için yaptığı masrafların elde ettiği gelirler... devamını oku

Ürün :Satışı yapılan ve müşterinin satın aldığı malların, hizmetlerin veya fikirlerin tamamı.

İtiraz :Potansiyel bir müşterinin ürüne sahip olma isteğine direnmesi.

Pazar : Üretimi yapılan bir ürünü ya da hizmeti satın alma talebinde bulunan ve satın alma gücüne sahip olan... devamını oku

Tahmin : Belirli dönemler için satışların ulaşabileceği seviyenin sistematik ve bilimsel olarak hesaplanması ... devamını oku

Talep :Bir ürün ve ya hizmetin potansiyel müşteriler tarafından satın alınma isteği.

Upselling : Bir satıcının, müşteriyi daha pahalı olanı satın alması için ikna ettiği bir satış tekniğidir.... devamını oku

Çapraz satış : Bir bölüm çalışanının potansiyel alıcılara kendi ürünleri dışında diğer bölümlerden de ürünler satma... devamını oku

Kolayda mallar :Sık sık ve kolayca satılan ucuz tüketim malları.

İskonto : Yılın belirli zamanlarında talebi ve ya peşin satışları artırmak için liste fiyatı üzerinden yapılan... devamını oku

Komisyon : Aracı olunan alışverişten yada başkası adına yapılan satıştan satışların belirli bir yüzdesi gibi sa... devamını oku

Müzakere :Taraflar arasında sürdürülen pazarlık süreci.

Sosyal sınıf : Gelir düzeyleri, refah, beceri ve güçleri ile birbirlerine denk olan insanların oluşturduğu grup.... devamını oku

Sunum : Müşteri arzularının tespitinden sonra satış elemanının müşteriyi ürün hakkında bilgilendirmesi ve ik... devamını oku

Hizmet : Banka, hastane, doktor, eğlence yerleri, okullar gibi kuruluşların verdiği her zaman karşılığında bi... devamını oku

Bölgesel pazarlama : Belirli bir bölgede bulunan hedef kitlenin özel zevklerine, ihtiyaçlarına ve ilgi alanlarına yönelik... devamını oku

Damping :Bir ürünün bedelinin altında fiyatlandırma uygulaması.

Fiyat :Bir ürünün, hizmetin ve ya fikrin karşılığında istenen para veya benzeri değerler.

Kategori : Müşterinin birbirlerinin yerine geçebilir olarak gördüğü aralarında herhangi bir bakımdan benzerlik ... devamını oku

Kota : Uluslararası ticarette ithaline ya da ihracına izin verilen ürünün miktar veya değer olarak sınırlan... devamını oku

Konserve sunuş : Potansiyel müşterilerin tamamına üzerinde değişiklik yapılmadan söylenen standart satış mesajı.... devamını oku

Cari oran : Cari aktiflerin cari borçlara oranıdır ki bunun sonucu firmanın cari borçlarını cari aktifleriyle öd... devamını oku

Birleşme : İki firmanın tek bir firma olması şeklidir ki genellikle büyük olan firmanın küçük olan firmayı satı... devamını oku

Özellikli ürün mağazaları : Özellikli ürünleri sınırlı sayıda ve birbirini tamamlayacak şekilde elinde bulunduran ve üst düzeyde... devamını oku

Çalışan indirimi : Genelde perakende satış yapan işletmelerin çalışanlarına satış fiyatı üzerinden yaptıkları indirim.... devamını oku

Y kuşağı : 1977-1998 yılları arasında doğmuş ve bir kuşak olarak ortak davranışlar ve yaşam beklentileri sergil... devamını oku

Acente :Üreten ile tüketeni bir araya getiren aracı kişi ve ya kuruluş.

Diğer Reklamcılık Terimleri

[1]2 3 4 5 ... Son Sayfa

Sözlüğü Paylaş: tweetfacebook

Reklamcılık Terimleri Sözlüğünde 237 Terim Kayıtlı.